Blogglisten

torsdag 18. oktober 2012

Lunsjen er servert!

I dag er det hjemmekontor.  Endelig skal det bli fred og ro til å gjøre unna alt det som hoper seg opp når dagene er booket opp av møter, kunder, kolleger som stikker hodet inn for en kjapp diskusjon (som plutselig tar en time),  møter, kunder og enda et møte.

Mailer skal besvares, fakuragrunnlag lages og rapporter skal klargjøres.  Du, så deiligå få sitte en dag uten forstyrrelser.  Gjøre et riktig stort innhogg i avdelingen for dårlig samvittighet.


Og jeg lover på tro og ære at jeg ikke skal la meg forlede til å jobbe på kjøkkenet. Nesten ikke ihvertfall.  Uten om en liten lunsj da.  Som er laget på en-to-tre.

Selv om  jeg synes sesongen er over for nektariner og ferskner for lenge siden, falt jeg for en kurv struttende og modne nektariner hos grønnsakshandleren på hjørnet.  De passer perfekt til lunsj i dag. Sammen med litt skinke, nøtter og salat. 

En lunsj som omtrent lager seg selv. Alt jeg behøver å gjøre er å riste nøtter lett i pannen.  Og siden jeg først er i gang med nøtter..........kan jeg kanskje sette en liten nøttebolledeig.  Med gjær.  Den skal da bare stå der og heve mens jeg jobber......den forstyrrer ikke i arbeidet.

LUNSJ FOR  DEN HJEMMEARBEIDENDE

Parmaskinke
Blandet salat, gjerne med ruccola
Pistasienøtter
Modne nektariner
Hvit Balsamico

Rist nøttene lett i pannen.
Skjær nektarinene i båter, legg opp salat, skinke og nektariner.

Dryss over nøtter og drypp en god hvit balsamico over det hele.  To drag med pepperkverna, et par skiver godt brød.  Og lunsjen er servert!

Mens bolledeigen hever......


Ingen kommentarer:

Blog Widget by LinkWithin